Programy edukacyjne realizowane w naszym przedszkolu. - Publiczne Przedszkole nr 4 w Wieluniu z Oddziałami Integracyjnymi.

Idź do spisu treści

Menu główne:

O nas

AUTORSKIE PROGRAMY EDUKACYJNE

Zapewniając dzieciom osiąganie systematycznych postępów i sukcesów oraz dbając o wysoki poziom pracy wychowawczo – dydaktycznej w Publicznym Przedszkolu nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Wieluniu realizujemy kilka autorskich programów edukacyjnych:

.

PROGRAM "DRUŻYNA MARZEŃ"

AUTORKA: Jolanta Wasilewska

W
YDAWNICTWO: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Autorka Programu wychowania "Drużyna marzeń" dużą wagę przywiązuje do podstawowych potrzeb małych dzieci: potrzeby akceptacji, poczucia bezpieczeństwa, ruchu i zabawy. Program zawiera konkretne przykłady, jak radzić sobie z dziećmi sprawiającymi różne kłopoty wychowawcze, jak planować rytm dnia, jak ustalać wspólny kodeks grupy, w jaki sposób organizować uroczystości grupowe oraz jakie prace dzieci mogą wykonywać na rzecz grupy. Jest też kierunkowskazem dla każdego nauczyciela wychowania przedszkolnego i źródłem inspiracji w zakresie realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia kompetencji kluczowych dzieci.

PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

AUTORKI PROGRAMU: Wiesława Żaba – Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo.

PROGRAM WYDAWNICTWA MAC

Głównym celem programu jest rozwijanie kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności dziecięcej, które umożliwiają dziecku "odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna".
Nadrzędny cel wychowania przedszkolnego – wsparcie całościowego rozwoju człowieka – ma doprowadzić do osiągnięcia przez dziecko dojrzałości do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacyjnym.
Program wychowania przedszkolnego uwzględnia rozwój psychomotoryczny oraz społeczno – emocjonalny dziecka, a także wytyczne ustawowe w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

.

KOCHAMY DOBREGO BOGA

PROGRAM NAUCZANIA RELIGII DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

Dziecko doświadcza miłości Boga w codziennym życiu, wyjaśnia swoje przeżycia w świetle wiary, odkrywa piękno przyrody i otaczającego świata oraz Boga jako jego Dawcę, odkrywa też, kim jest Bóg i buduje Jego prawdziwy obraz.
Dziecko rozwija uzdolnienia oraz kształtuje czynności intelektualne potrzebne w codziennym życiu i dalszej edukacji religijnej poprzez poznanie pierwszych pojęć religijnych i kształtowanie mentalności wiary, a ponadto poznaje Pismo Święte jako słowo Boga.
Dziecko poznaje istotę modlitwy, rozwija sposoby kontaktowania się z Bogiem; poznaje zwyczaje chrześcijańskie związane z obchodami roku liturgicznego.
Dziecko buduje podstawy systemu wartości oraz uczestniczy w procesie wychowania moralno-społecznego, poznaje chrześcijańskie pojęcia dobra i zła, odkrywa znaczenie przykazania miłości Boga i bliźniego oraz jego konsekwencje; nabywa i rozwija umiejętności społeczne niezbędne do życia w rodzinie, grupie rówieśniczej i kontaktach z dorosłymi; pogłębia swój związek ze wspólnotą Kościoła i odnajduje w niej swoje miejsce.


"MAMA, TATO, WOLĘ WODĘ!"

PROGRAM EDUKACYJNY

O
SOBA ODPOWIEDZIALNA: Izabela Grabowska

To jeden z najbardziej cenionych programów edukacyjnych w Polsce zainicjowany w 2009 roku przez Żywiec Zdrój w trosce o zdrowy rozwój najmłodszych. Jego nadrzędnym celem jest wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych ze szczególnym podkreśleniem roli wody w codziennej diecie, a także zwrócenie ich uwagi na zagadnienie ochrony środowiska.

.

BAJKA DOBRA NA WSZYSTKO

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

O
SOBY ODPOWIEDZIALNE: Izabela Grabowska, Karina Stępień, Edyta Majewska


W ostatnich latach bardzo wiele mówi się o potrzebie czytania dzieciom książek. W dobie tak bardzo rozwiniętej strefy multimedialnej – telefonów, tabletów, gier czy bajek telewizyjnych często zapominamy jak ważnym elementem wychowania dziecka jest książka. Czytanie buduje nierozłączną relację miedzy czytającym, a słuchającym nas dzieckiem. Bajka od wielu lat jest dobrym sposobem na przekazywanie dzieciom wiedzy i zasad moralnych. Wspólne czytanie bajek z dorosłymi wywiera duży wpływ na rozwój małego człowieka. Bajki pomagają dziecku poznawać i nazywać własne emocje oraz uczą sposobu radzenia sobie z nimi. Odpowiednio dobrana literatura dziecięca wzbogaca wiedzę, rozwija intelekt, jest źródłem rozrywki i zabawy.

CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS


P
ROGRAM ANTYNIKOTYNOWY

O
SOBY ODPOWIEDZIALNE: Anna Wierszak, Karina Stępień, Agnieszka Grela-Rozmarynowska, Ewa Dąbek

Program Przedszkolnej Edukacji Antytytoniowej dla przedszkolaków koordynowany przez Państwową Inspekcję Sanitarną. Głównym celem programu jest kształtowanie świadomych, asertywnych postaw wśród dzieci dotyczących ochrony własnego zdrowia w przypadku bezpośredniego kontaktu z osobami palącymi oraz wzrost wiedzy rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na działanie dymu tytoniowego. Dzieci podczas realizacji uczą się rozpoznawać rodzaje źródeł dymów, zwiększa się ich wrażliwość na szkodliwość dymu papierosowego, a także rośnie ich wiedza o skutkach palenia papierosów.

.

POZNAJEMY TAJEMNICE ŚWIATA EMOCJI
 

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

O
SOBY ODPOWIEDZIALNE: Zuzanna Ciupek, Wiktoria Ehrenfeucht, Kinga Zimoch

Głównym celem innowacji jest wsparcie dzieci w rozwoju kompetencji emocjonalnych poprzez integrację nauki o emocjach z codziennymi zajęciami edukacyjnymi, w celu: rozwijania umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji. budowania świadomości emocjonalnej i empatii wobec siebie i innych; nauki skutecznych strategii radzenia sobie z trudnymi emocjami; wzmacniania poczucia własnej wartości i pewności siebie; promowania zdrowych relacji społecznych i umiejętności rozwiązywania konfliktów; tworzenia bezpiecznego i wspierającego środowiska do eksploracji emocji oraz wspieranie dzieci w rozwijaniu umiejętności regulacji emocji.
Poprzez realizację tych celów, program ma na celu wspieranie holistycznego rozwoju dzieci, przygotowując je do przyszłych wyzwań emocjonalnych i społecznych oraz kształtując fundamenty dla ich przyszłego dobrostanu. Zajęcia pomogą dzieciom lepiej zrozumieć emocje i wskażą sposoby jak sobie z nimi poradzić.
Innowacja pedagogiczna została stworzona z myślą o wsparciu dzieci w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych. Program ten integruje naukę o emocjach z codziennymi zajęciami edukacyjnymi, oferując dzieciom angażujące, interaktywne i praktyczne doświadczenia. Poprzez opowieści, zabawy, eksperymenty i refleksje, dzieci uczą się rozpoznawać różne emocje, rozumieć ich przyczyny i skutki, a także wyrażać je w sposób odpowiedzialny i empatyczny.

SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE

OGÓLNOPOLSKI PROGRAM EDDUKACYJNY DLA PRZEDSZKOLI

O
SOBY ODPOWIEDZIALNE: Anna Podgórniak, Paulina Fuks-Siwik, Magdalena Wabnic-Staruch

Celem programu jest zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.

.

"MIŚ API - WESOŁA GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA"

INNOWACJA LOGOPEDYCZNA

A
UTORKA: nauczycielka Edyta Majewska

Innowacja realizowana w roku 2024/2025 w grupach pięciolatków, zakładająca systematyczne prowadzenie ćwiczeń usprawniających pracę narządów mowy w sferze orofacjalnej oraz wspólnych działaniach wpływających na poprawną artykulacji głosek. Celami innowacji jest: wspomaganie edukacji językowej dziecka, rozbudzanie aktywności słownej, rozwijanie sprawności związanych z komunikacją językową; podniesienie sprawności aparatu artykulacyjnego, usprawnianie aparatu oddechowego, poszerzanie słownictwa czynnego i biernego, ćwiczenie umiejętności rozumienia, uwagi słuchowej oraz koncentracji na wykonywanym zadaniu, doskonalenie umiejętności językowych poprzez: ćwiczenia słownikowe, ćwiczenia w konstruowaniu zdań, rozwijanie mowy opowieściowej, podtrzymywanie spontanicznej aktywności słownej, korygowanie wad wymowy- ćwiczenia nad poprawną artykulacją głosek zgodnie z wiekiem rozwojowym dzieci; rozwijanie słuchu fonematycznego oraz poczucia rytmu, podnoszenie sprawności w zakresie motoryki małej i dużej oraz doskonalenie percepcji i pamięci słuchowej.

BAJKOWY ŚWIAT EMOCJI - BAJKOTERAPIA DLA DZIECI 5-9 LAT


I
NNOWACJA PEDAGOGICZNA

O
SOBY ODPOWIEDZIALNE: Paulina Fuks-Siwik, Anna Podgórniak, Magdalena Wabnic-Staruch


Bajkoterapia polega na wykorzystywaniu specjalnie wyselekcjonowanych bajek i baśni w celach terapeutycznych, edukacyjnych i relaksacyjnych. Celem jest uspokojenie, zredukowanie problemów emocjonalnych oraz wspieranie dzieci w trudnych sytuacjach. Zajęcia połączone  z warsztatami uczą również wartości moralnych, pomagają poradzić sobie z nieśmiałością, a także rożnymi rodzajami lęku. Dodatkowo zwiększają poczucie własnej wartości oraz rozwijają kreatywność.
Innowacja oparta jest na pięciu modułach. Każdy z modułów porusza jakąś emocję: złość, radość, smutek, strach i zaufanie.

.

SUPER KIDS - SENSES IN FOUR SEASONS


I
NNOWACJA PEDAGOGICZNA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

A
UTORKA: nauczycielka Magdalena Jesiołowska

Innowacja opiera się na wykorzystaniu zmysłów: wzroku, dotyku, smaku, słuchu do lepszego przyswajania i oswajania się z językiem angielskim na zajęciach w grupach przedszkolnych. Dzięki zmysłom dziecko na wielu płaszczyznach chłonie w sposób naturalny i równoległy naukę języka obcego nie zapominając o wierszykach i piosenkach w języku ojczystym.

KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY

O
SOBY ODPOWIEDZIALNE: Zuzanna Ciupek, Kinga Zimoch, Małgorzata Brzezińska, Agnieszka Kmiecik

Celem realizacji projektu jest: zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia sztuki, wyzwalanie ekspresji twórczej i wspieranie harmonijnego rozwoju oraz kreatywności uczestników poprzez różnorodne działania plastyczne; arteterapia rozwojowa oraz profilaktyka zdrowia psychicznego uczestników; inicjowanie i promowanie twórczości plastycznej dzieci i młodzieży; tworzenie prac plastycznych inspirowanych przyrodą, architekturą, literaturą dziecięcą i najbliższym otoczeniem za pomocą różnych technik rysunkowych, malarskich, graficznych, papierowych i mieszanych; rozwijanie samodzielności, wzmacnianie poczucia sprawczości i wiary we własne możliwości oraz doświadczanie sukcesu.

.

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego