Menu główne:
PRZEDSZKOLE PROMUJĄCE ZDROWIE -
.
Zajęcia na pływalni krytej Wieluńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji -
.
05-
W maju w grupie trzylatków odbyły się zajęcia związane z promocją zdrowia. Wykorzystując rozmaity sprzęt gimnastycznych przeprowadzono ćwiczenia na wesoło. Nasi podopieczni chętnie i z ogromną energią brali udział we wszystkich zaproponowanych zabawach ruchowych...
.
05-
W maju grupa sześciolatków brała udział w zajęciach dotyczących zdrowego stylu życia. W trakcie zajęć dzieci miały okazję poznać najpopularniejsze warzywa i owoce. Zapoznały się również z piramidą zdrowego żywienia. Umiejętnie wskazywały te produkty, na które jest największe zapotrzebowanie w racjonalnej diecie. Dzieci miały możliwość obejrzenia warzyw i owoców oraz degustacji wybranych owoców. W ramach ćwiczeń układały jadłospis na cały dzień, posiłkując się danymi zawartymi w piramidach zdrowego żywienia. Zajęcia dostarczyły dzieciom wiele radości. Degustacja owoców pozwoliła poznawać im nowe smaki. Treść zajęć pozwoliła zrozumieć dzieciom jak ważne jest dla prawidłowego rozwoju oraz samopoczucia spożywanie warzyw i owoców.
.
05-
Gimnastyka fajna sprawa, dla nas wszystkich to zabawa.
Każdy maluch o tym wie i chętnie z obręczą i piłką porusza się.
Ręce w górę, ręce w bok, mały przysiad, duży skok.
Wszyscy razem idźmy w rytm, gimnastyki to jest szyk!
Głowa, ramiona, kolana, pięty -
.
05-
Podczas zajęcia związanego z promocją zdrowia grupa sześciolatków przystąpiła do stworzenia dwóch plakatów. Głównym celem zajęcia było zachęcenie dzieci do spożywania zdrowych słodyczy. Zdrowe słodycze to przede wszystkim owoce, które są słodkie nie tylko te surowe, ale i suszone: np jabłka, gruszki, żurawina, śliwki, morele. Zamiast cukierków mogą jeść pestki dyni, słonecznika, orzechy czy migdały. Dzieci wiedzą, że najlepiej jest pić wodę albo samodzielnie wyciśnięty sok. Po wyczerpującej dyskusji przedszkolaki przystąpiły do degustacji wymienionych produktów. Dzieci chętnie tworzyły plakaty -
.
05-
5 maja w grupie sześciolatków odbyły się zajęcia ruchowe. Podczas zajęć dzieci wykonywały ćwiczenia i zabawy z użyciem szarf i woreczków gimnastycznych. Z wielkim zaangażowaniem i starannością wykonywano ćwiczenia kształtujące mięśnie tułowia oraz ćwiczenia równowagi. Dzieci również pokonywały tory przeszkód tj. slalom z piłką między pachołkami. Zajęcie to bardzo się dzieciom spodobało i cieszyło się powodzeniem. Widać ruch i sport nie jest dla nich obcy.
.
05-
W grupie integracyjnej sześciolatków prowadzone są cykliczne zajęcia z "Jogi dla dzieci". Dzieci uczą się: wzmacniać elastyczność i wytrzymałość mięśni; rozwijają koordynację wzrokowo -
.
05-
Każdy wie, że o kondycję fizyczną należy dbać w każdych warunkach, dlatego zaprosiłyśmy naszych przedszkolaków do wspólnej zabawy pod hasłem "Ruch to zdrowie". Pięciolatki pokazały jak można aktywnie spędzać czas ma świeżym powietrzu wykorzystując zabawy piłką, szarfami oraz hula-
.
05-
Nasze pięciolatki sprawnie trenują i z przedszkolem zdrowie promują.
Piękna pogoda, słoneczko świeci, więc na zawody ruszyły dzieci.
Biegają, skaczą, w piłkę grają, uśmiechem i radością nas zarażają...
.
05-
Na "patio" naszego przedszkola grupa czterolatków zorganizowała zajęcia ruchowe z wykorzystaniem woreczków z grochem. Celem zajęć było doskonalenie rzutu do celu...
.
05-
Sport i zabawa to fajna sprawa. Dzieci z grupy czterolatków w piękny, słoneczny dzień ćwiczyły i bawiły się na świeżym powietrzu. Użyte pomoce i akcesoria do ćwiczeń były ogromną zachętą do wspólnej zabawy.
.
05-
W ramach zajęć promujących zdrowy styl życia, w grupie integracyjnej trzy-
.
05-
W ramach promocji zdrowia w grupie integracyjnej trzylatków odbyły się zajęcia sportowe pt. "Ruch to zdrowie". Dzieci wzięły udział w różnych grach i zabawach sportowych z elementami rzutu, toczenia, skoku, czworakowania, biegu itp. Najwięcej radości sprawiły przedszkolakom skoki na trampolinie.
.
11-
Nasze przedszkolaki, jak tylko nie ma ograniczeń, biorą udział w nauce pływania na pływalni MOSiR. Dbają o zdrowie, rozwijają swoje umiejętności ruchowe i pływackie, hartują się. Bardzo dobrą umiejętnością dodatkową jest samodzielność -
.
11-
W ramach realizacji konkursu "Zdrowo jem, więcej wiem" sześciolatki z grupy integracyjnej dowiedziały się co należy robić, żeby czuć się dobrze i być zdrowym, co należy często jeść, a czego powinno się unikać. Zapoznały się z definicją "Piramida Zdrowia". Następnie, aby poznana wiedza została utrwalona, sześciolatki układały składniki w odpowiednich miejscach na piramidzie. Na koniec starszaki wycinały obrazki z produktami spożywczymi z gazetek reklamowych i umieszczały we właściwych miejscach tworząc własną piramidę zdrowego żywienia.
.
11-
W ramach realizacji konkursu "Zdrowo jem, więcej wiem" sześciolatki z grupy integracyjnej samodzielnie przygotowały dla siebie pyszne i zdrowe kanapki. Na stołach zagościły świeże warzywa, wędliny i pieczywo. Starszaki z wielkim zaangażowaniem tworzyły kolorowe kanapki, które potem z wielkim apetytem zjedli. Pamiętajmy, że najlepiej smakują kanapki wykonane własnoręcznie.
.
29-
W ramach realizacji tematyki tygodniowej "O sobie samym" sześciolatki z grupy integracyjnej poznawały emocje. Na początku dzieci brały udział w zabawie "Jak się dzisiaj czuję?", musiały wskazać uśmiechniętą bądź smutną buzię -
.
20-
20 października w grupie trzylatków zostały zorganizowane zabawy i ćwiczenia ruchowe z różnymi rekwizytami: piłeczkami, woreczkami, krążkami. Dzieci z wielkim zaangażowaniem brały udział w różnorodnych zabawach ruchowych i konkurencjach sportowych, rozwijały swoją sprawność, szybkość, precyzję oraz zdrową rywalizację. Maluszki z dużym uśmiechem na twarzy skakały, biegały i chętnie współdziałały z kolegami z grupy.
.
09-
Realizując tematykę związaną z profilaktyką zdrowia, w naszej placówce zorganizowano Kolorowe Dni. Tym razem poszczególne grupy wiekowe wybrały różne kolory, aby popróbować rozmaitych warzyw i owoców. Najmłodsi nasi podopieczni zorganizowali Dzień Czerwony, czterolatki -
.
09-
Realizując kolejny rok Międzynarodowy Projekt Edukacyjny "Piękna Nasza Polska Cała" w naszej placówce promowano zdrowe, a przede wszystkim polskie produkty. We wszystkich grupach zorganizowano degustację warzyw, owoców lub wyrobów mlecznych. Królowały przede wszystkim polskie jabłka. Oprócz surowych produktów dzieci miały okazję spróbować również naturalne soki, przy produkcji których z radością uczestniczyli. W starszych grupach wykorzystano to zadanie do utrwalania wiadomości dotyczących zdrowych nawyków żywieniowych, do zadań matematycznych, poznawczych i prac plastycznych.
.