Menu główne:
" KOLORY EMOCJI " -
.
LISTOPAD 2020r.
W ramach realizacji innowacji pedagogicznej "Czy emocje dają moc?", we wszystkich grupach sześciolatków, odbyły się zajęcia pt. "Kolory emocji". Celem zajęć było podsumowanie cyklu zajęć o emocjach, w których dzieci brały udział w poprzednim roku szkolnym. Celem zajęć było:
-
-
-
.
Scenariusz zajęcia
TEMAT: " KOLORY EMOCJI " -
Opracowanie:
mgr Magdalena Wabnic-
mgr Małgorzata Walaszczyk-
Cele:
-
-
-
Materiały:
-
Formy:
-
-
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1. "Powitanie" -
"Wysyłam do Was powitalny promyk uśmiechu,
Który powróci do mnie w pośpiechu"
Prowadzące i dzieci siedzą w kręgu na dywanie. Nauczycielka dotyka ramienia dziecka, patrzy mu w oczy, uśmiecha się. Kolejno wszyscy przekazują uśmiech bez słów.
2. Burza mózgów -
Pytania pomocnicze:
-
-
-
3. Prezentacja fragmentu filmu "W głowie się nie mieści" nt. radości
Burza mózgów nt emocji przedstawionej w filmiku. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania:
-
-
-
4. "Oznaki radości" -
Pytanie pomocnicze:
"A co wy czujecie, gdy jesteście radośni?"
5. "Prezentacja fragmentu filmu "W głowie się nie mieści" nt. smutku
Burza mózgów nt emocji przedstawionej w filmiku. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania:
-
-
-
6. "Oznaki smutku" -
Pytanie pomocnicze:
"Po czym można poznać, że czujemy smutek?"
7. Prezentacja fragmentu filmu "W głowie się nie mieści" nt. strachu
Burza mózgów nt emocji przedstawionej w filmiku. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania:
-
-
-
8. "Oznaki strachu" -
Pytanie pomocnicze:
"Które oznaki strachu dokuczają Tobie?"
9. Prezentacja fragmentu filmu "W głowie się nie mieści" nt. złości
Burza mózgów nt emocji przedstawionej w filmiku. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania:
-
-
-
10. "Oznaki złości" -
Pytanie pomocnicze:
"Jakie oznaki złości zauważasz u siebie?"
11. "Zabawa w czarodzieja" -
Cała grupa pokazuje, że jest smutna. Jeden wybrany Czarodziej ma za zadanie odczarować grupę -
12. "Lustro" -
Dzieci dobierają się w pary. Pary siedzą naprzeciwko siebie. Jedno dziecko pokazuje wybraną emocję, a drugie je naśladuje.
13. "Znam emocje" -
Dziecko maluje wybraną przez siebie emocję -
.