Menu główne:
PROJEKT PROFILAKTYCZNY -
.
PROJEKT PROFILAKTYCZNY -
Opracowanie i realizacja projektu:
mgr Magdalena Wabnic-
mgr Aneta Jaskuła
mgr Małgorzata Walaszczyk-
W Polsce aż 64 procent dzieci w wieku 0-
W artykule dla "Daily Mail" -
Charakterystyka projektu
Profilaktyka "to kompleksowa interwencja kompensująca niedostatki wychowania i deficyty dojrzałości, obejmująca równolegle trzy nurty działania:
1. Wspomaganie człowieka w różnym wieku w radzeniu sobie z trudnościami zagrażającymi prawidłowemu rozwojowi i zdrowemu życiu.
2. Ograniczanie i likwidowanie czynników ryzyka, które zaburzają prawidłowy rozwój i dezorganizują zdrowy styl życia.
3. Inicjowanie i wzmacnianie czynników chroniących, które sprzyjają prawidłowemu rozwojowi i zdrowemu życiu” (Z. B. Gaś).
Taka tematyka to znak czasu, wynik obserwacji otaczającej rzeczywistości i związanych z tym problemów dzieci, rodziców, wychowawców i nauczycieli. Przede wszystkim jednak stanowi nowoczesną formę wskazania młodym ludziom sposobów zapobiegania tym zjawiskom.
Cel projektu
Głównym celem projektu profilaktycznego "Wyłącz smartfon, włącz dziecko" jest zwiększenie wśród dzieci i rodziców świadomości na temat konsekwencji nadmiernego korzystania z tabletów i smartfonów.
Adresaci projektu
Grupę osób objętą działaniami profilaktycznymi będą stanowili wychowankowie Publicznego Przedszkola nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Wieluniu oraz ich rodzice.
W projekcie wezmą udział także nauczyciele, wychowawcy i specjaliści pracujący w naszej placówce.
Opis projektu
Realizacja projektu "Wyłącz smartfon, włącz dziecko" planowana jest w okresie od listopada 2019 r. do maja 2020 r.
Przewidujemy następujące działania:
1. Przygotowanie w klasach oraz na holu głównym przedszkola gazetki profilaktycznej związanej z tematem projektu – listopad 2019 r.
2. Konkurs na projekt logo oraz hasło (rymowanka wierszowana max. 4 wersy) projektu.
3. Przygotowanie przez każdą salą logo oraz hasła projektu profilaktycznego.
4. Spotkanie ze specjalistą (terapeuta uzależnień, lekarz)
5. Dzień Profilaktyki:
-
6. Wykonie w grupach projektu tematycznego: praca techniczna, plastyczna, instalacje (dzieci i nauczyciele).
7. Zajęcie otwarte z rodzicami -
Ewaluacja osiągnięcia celów projektu:
-
-
-
Ewaluacja realizacji projektu:
-
-
-
-
-
Uwagi
Działania w ramach projektu profilaktycznego zapoczątkują w naszej placówce projekt dobrych praktyk związanych z profilaktyką uzależnień.
06-
"Mój przyjaciel Necio"
W ramach programu profilaktycznego "Wyłącz smartfon, włącz dziecko" w naszym przedszkolu przeprowadzono pięć zajęć dla grup cztero-
-
-
-
Dodatkowo po przeprowadzonych zajęciach dzieci otrzymywały zadanie do wykonania z rodzicem bądź opiekunem w domu, podczas których mogły utrwalać przekazywaną wiedzę na zajęciach. Dodatkowym atutem takich działań jest włączenie rodziców/opiekunów we wspólny proces edukacji pociech z zakresu bezpiecznego korzystania z sieci i urządzeń ekranowych. Zajęcia prowadzone były według następujących scenariuszy:
"Mój przyjaciel Necio"
Cele prowadzonych zajęć:
-
-
"Co to jest internet i do czego służy?"
Cele prowadzonych zajęć:
-
-
"Zagrożenia w sieci"
Cele prowadzonych zajęć:
-
"Mów, jeśli jest coś nie tak"
Cele prowadzonych zajęć:
-
-
"Za dużo Internetu -
Cele prowadzonych zajęć:
-
02-
"Multimedialny zawrót głowy"
W ramach programu profilaktycznego "Wyłącz smartfon, włącz dziecko" z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 2021 dzieci w grupach cztero-
W ramach realizacji projektu profilaktycznego "Wyłącz smartfon, włącz dziecko", w grudniu we wszystkich grupach przedszkolnych, po raz drugi odbyła się ogólnopolska kampania społeczna "Idą święta, nie o SMS-
-
-
-
Kartki stworzone i udekorowane przez dzieci i ich rodziców trafiły do uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy w Mokrsku oraz pensjonariuszy Domu Pomocy Społecznej w Sieradzu.
W ramach realizacji projektu profilaktycznego "Wyłącz smartfon, włącz dziecko", w grudniu, we wszystkich grupach 4, 5 i 6-
uwrażliwienie dzieci na potrzebę wspólnego spędzania wolnego czasu z najbliższymi oraz jego kreatywne wykorzystanie,
zwrócenie uwagi dzieci na pozytywną rolę aktywnego wypoczynku w gronie najbliższych osób,
rozwijanie w dzieciach potrzeby alternatywnych form spędzania wolnego czasu bez mediów cyfrowych, w tym cyfrowych urządzeń mobilnych.