Menu główne:
"JA TO JA, TY TO TY" -
.
PAŹDZIERNIK 2020r.
W październiku w grupach 5 i 6 -
"Ja to ja, Ty to ty" -
.
Scenariusz zajęcia
TEMAT: "JA TO JA, TY TO TY" -
Opracowanie:
mgr Aneta Jaskuła
mgr Magdalena Wabnic-
mgr Małgorzata Walaszczyk-
Cele:
-
-
-
-
-
Materiały:
-
Formy:
-
-
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1. Zabawa "Posyłam uśmiech"
Dzieci wraz z nauczycielem stoją w kręgu. Zabawę rozpoczyna nauczyciel, mówiąc do osoby stojącej po jego prawej stronie
"Ten ciepły uśmiech posyłam Ci;
Jeśli mnie lubisz-
Mówiąc, uśmiecha się. Potem dziecko, które dostało "uśmiech" od nauczyciela, uśmiecha się do niego, mówi tekst i posyła uśmiech do osoby stojącej po jego prawej stronie, itd.
2. "Logo"-
Nauczyciel pokazuje dzieciom logo programu i prosi, aby mu się przyjrzały.
Pytanie do dzieci: O czym będziemy rozmawiać podczas spotkań?
Pytanie do dzieci: Co to są emocje?
3. Przywitanie i wprowadzenie
Witamy was z "Mocą emocji". "Moc emocji" to zajęcia podczas których możemy rozmawiać, słuchać innych, bawić się i relaksować. Na "Mocy emocji" spotykają się dzieci takie jak wy. To czas tylko dla was.
4. "Jabłka"
Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel podaje kilka jabłek. Dzieci podają je z rąk do rąk i każde dziecko dokładnie im się przygląda. Gdy wszystkie jabłka wrócą do nauczyciela, kładzie je na środku koła.
Pytania do dzieci:
-
-
-
-
-
-
Ludzie tak samo jak jabłka różnią się od siebie:
-
-
-
-
-
Ludzie nie różnią się tylko wyglądem.
Pytanie do dzieci: Czym jeszcze różnią się ludzie/dzieci? -
Różnią się wiekiem, zainteresowaniami, tym w czym są dobrzy, i tym co lubią i czego nie lubią. Różnią się też emocjami, które przeżywają.
5. "Zaproszenie do pociągu"-
Dzieci stoją na peronie. Nauczyciel-
-
-
-
-
-
-
-
6. "Mój autoportret"-
Dzieci siadają w kole. Każde z dzieci przygląda się swojemu odbiciu w lustrze. Przygląda się twarzy, oczom, uszom, nosowi, brodzie i innym szczegółom. Następnie dzieci siadają przy stolikach i każdy maluje swój portret. Stara się pamiętać o wszystkich szczegółach.
Po narysowaniu kartki są obracane i wymieszane. Dzieci siedzą w kole i losują każdy jedną kartkę -
7. "Zaczarowany klej"-
Dzieci ustawione w parach mają wyobrazić sobie, że dostały kroplę czarodziejskiego kleju (nauczyciel chodzi pomiędzy parami i wyciska każdemu dziecku na palec z niewidzialnej tubki czarodziejski klej). Zadaniem dzieci jest posmarowanie klejem wskazanej przez nauczyciela części ciała i sklejenie jej z częścią ciała kolegi w parze:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kto potrafi "zlepić się " w kilku miejscach jednocześnie?
8. Trening uważności w oparciu o metodę Eline Snel
Słuchanie nagrania "Mała żabka" -
"Żaba to bardzo wyjątkowe zwierzę. Potrafi bardzo daleko skakać, ale też wyjątkowo spokojnie siedzieć. Doskonale wie, co się dzieje dookoła niej, ale nie spieszy się ze swoimi reakcjami. Siedzi spokojnie i oddycha. W ten sposób żaba się nie męczy i nie wyrywa od razu do wszystkich szalonych pomysłów, które wpadają jej do głowy. Żaba bardzo, bardzo spokojnie siedzi i oddycha. Jej żabi brzuch podnosi się i opada. Raz za razem. Skoro żaba to potrafi to my też. Jedyne, co musisz zrobić to skupić swoją uwagę na oddechu i spokoju."
-
9. Ewaluacja zajęć
Dzieci przyklejają liście do drzewka zgodnie z nastrojem, w jakim kończą zajęcia.
.