Menu główne:
.
.
Jednymi z innowacyjnych zajęć ruchowych były zajęcia z jogi. Zajęcia miały na celu rozciągnięcie wszystkich grup mięśniowych z zastosowaniem kontrolowanego oddechu. Zajęcia odbyły się w ramach aktywnego witania wiosny.
KONSPEKT ZAJĘCIA W GRUPIE INTEGRACYJNEJ SZEŚCIOLATKÓW
Przygotowała mgr Małgorzata Brzezińska
Temat zajęć: „Wiosenny spacer” – joga dla dzieci
zajęcia rekreacyjno-
Cel ogólny: rozwijać sprawność fizyczną dziecka
Cele pośrednie:
-
-
-
-
-
-
-
Cele szczegółowe:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Przebieg zajęcia:
1. Przedstawienie osoby prowadzącej -
-
-
-
2. Zabawy z pluszową zabawką:
-
-
-
3. Wiosenny spacer – opowiadanie + ćwiczenia
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
4. Odpoczynek po spacerze – leżymy na plecach; odpoczywamy; można zamknąć oczy i wsłuchać się w muzykę relaksacyjną
Forma zajęć: grupowa.
Metody: słowne, praktycznego działania, m. ekspresyjna.
Środki dydaktyczne: piórka, słomki, płyta CD z muzyką relaksacyjną, pluszowe zabawki.
.
Regularnie 1-
.
Nauczycielki z grupy integracyjnej 5-
KONSPEKT ZAJĘCIA Z DNIA 28-
Przygotowała mgr Beata Tomasik
Temat zajęć: „Wesoła zagroda”
Metoda: Mobilna rekreacja muzyczna wg. dr Macieja Kieryła
Cel główny: Zapoznać dzieci ze zwierzętami wiejskiej zagrody i rozwijać płynność ruchu.
Cele pośrednie:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Cele szczegółowe: Dzieci potrafią:
-
-
-
-
-
-
-
Przebieg zajęć:
Przywitanie się z dziećmi, wszyscy wraz z prowadzącym zajęcia wymieniają nazwę zwierzęcia, klaszczą dzieląc je na sylaby. Piosenka „Jamniczek”.
Odreagowanie: dzieci klaszczą w dłonie w dowolny sposób, wykonują oddech (przy muzyce improwizowanej na organkach).
Zrytmizowanie – dzieci wyobrażają sobie, że są zwierzętami, wyklaskują dzieląc na sylaby nazwę wybranego przez siebie zwierzęcia, naśladują ruch klaszcząc, tupiąc, klepiąc się po kolanach przy wygrywanym na harmonijce ustnej rytmie, na koniec wędrówki zwierząt pada hasło: kto pierwszy w swoim domku?, dzieci biegną z równoczesnym klaskaniem i pokrzykiwaniem: naśladują głosy wybranego przez siebie zwierzęcia, wędrówka zostaje zakończona kilkoma głębokimi oddechami. Głoskowanie nazwy wybranego przez siebie zwierzęcia, nazywanie domu, w którym mieszka. Odgadywanie głosów zwierząt oraz rozwiązywanie zagadek o zwierzętach.
Uwrażliwienie – wykonujemy okrężne ruchy nadgarstków, pstrykamy palcami, naśladujemy ruszające się na wietrze trawy i kwiaty, naśladujemy głosy wydawane przez zwierzęta zamieszkujące gospodarstwo domowe, dzieci wymieniają znane im zwierzęta i rozpoznają je na pokazywanych ilustracjach. Uczą się pojęć szybko, wolno wykonując do muzyki taniec chustą.
Relaksacja – dzieci układają się wygodnie i spokojnie oddychają – uczą się oddechu przeponowego. W tle rozbrzmiewa spokojna muzyka, a nauczycielka spokojnym głosem mówi sugestie słowne na temat wiejskiego podwórka:
Dzięki naszej wyobraźni możemy wybrać się w podróż w dowolnie wybrane miejsce, sprawić, że przed oczami pojawiają się obrazy, usłyszeć dźwięki lub poczuć zapachy, robić, co nam się podoba.
Dzisiaj udamy się w wyobraźni do wiejskiej zagrody.
Usiądź lub ułóż się wygodnie (ok. 10 sekund). Zamknij oczy. Odpręż ciało i ducha. Wyłącz się zupełnie z otoczenia. Wycisz się wewnętrznie i uspokój.
Wyobraź sobie zagrodę wiejską. Przespaceruj się po podwórzu. Co widzisz? Wciągnij mocno powietrze w nozdrza, poczuj zapach obory. Jak tam pachnie?
Wyjdź z obory. Tuż obok znajduje się ogródek kwiatowy. Podejdź do kwiatów. Znajdź wśród nich swoje ulubione rośliny i powąchaj je. Jaki jest ten zapach?
Dotknij delikatnie kwiatu. Poczuj jego dotyk, pogłaszcz płatki. Jakie to uczucie, gdy dotykasz ulubionego kwiatu?
Pójdź nieco dalej, na łąkę. Zdejmij buty i idź boso po trawie. Czujesz wilgoć rosy?
Przeżywaj świadomie każdy krok w trawie.
Połóż się na łące. Trawa jest miękka i chłodna. Wtul nos w trawę i powąchaj, jak pachnie świeża zieleń. Leżysz wygodnie na plecach, słońce ogrzewa cię. Czujesz, jak ciepło rozchodzi się po całym ciele.
Wieje lekki wietrzyk, chłodzi twoją twarz. Czujesz jak muska twoje policzki.
Leżysz spokojnie, jesteś zadowolony i szczęśliwy. Jesteś odprężony i czujesz się doskonale. To uczucie odprężenia i zadowolenia wywołałeś sam. Możesz przywołać je w pamięci w każdej chwili, kiedy tylko będziesz chciał się uspokoić. Wróć teraz do rzeczywistości. Poczuj, że masz stopy, nogi, ręce i ramiona, poruszaj nimi lekko. Przeciągnij się i wyciągnij, otwórz oczy.
Łagodna aktywizacja – dzieci rysują na kartkach zwierzę domowe, którym byli podczas zabawy oraz jego dom.
.
W dniu 29 listopada grupa pięciolatków uczestniczyła w zabawach andrzejkowych pod hasłem: "Piżama party na wesoło". Celem zajęć był ruch, muzyka, taniec i dobra zabawa przy znanych dyskotekowych rytmach. Uczestnicy zabawy tańczyli i ćwiczyli, wykorzystując swoje ulubione przytulanki i poduszki. Dodatkowymi pomocami dydaktycznymi były kolorowe szarfy i gazety. Zajęcie podobało się bardzo, dało dzieciom mnóstwo radości i zadowolenia, nietypowe stroje sprawiły iż dzień ten był zupełnie inny.
.
Tak nasze dzieci często robią sobie przerwy w trakcie nauki i prac manualnych. Ruch jest obecny każdego dnia.
.
„Ćwiczymy i bawimy się razem” taki temat realizowała nauczycielka z grupą dzieci 3 letnich. Zajęcia były realizowane podczas zabaw rytmiczno – ruchowych. Wykorzystując małe kolorowe obręcze i małe chusty dzieci rozwijały sprawność fizyczną a rytmiczne dźwięki pomagały rozwijać koordynację ruchowo – słuchową.
.
W Dzień Kobiet chłopcy z grupy 5 letniej integracyjnej zaprosili koleżanki do twórczej zabawy ruchowej „Balonowo – kolorowo”. Przy skocznej muzyce dzieci bawiły się, tańczyły i tworzyły figury będąc w parach. Zabawa bardzo rozbawiła dziewczynki, dla których w tym dniu była to miła niespodzianka.
.
Zajęcia ruchowe przy muzyce to ulubiony rodzaj aktywności ruchowej dzieci z grupy 4 – latków. Połączenie ciekawego układu ćwiczeń , muzyki i kolorowych szarf stanowiło podstawę do zaspokojenia naturalnej potrzeby ruchu występującej u dzieci.
.