Innowacja Pedagogiczna, czyli "Kolory emocji" - rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji - Publiczne Przedszkole nr 4 w Wieluniu z Oddziałami Integracyjnymi.

Idź do spisu treści

Menu główne:

Innowacja Pedagogiczna

" KOLORY EMOCJI " - ROZPOZNAWANIE I NAZYWANIE PODSTAWOWYCH EMOCJI

.

LISTOPAD 2020r.

W ramach realizacji innowacji pedagogicznej "Czy emocje dają moc?", we wszystkich grupach sześciolatków, odbyły się zajęcia pt. "Kolory emocji".  Celem zajęć było podsumowanie cyklu zajęć o emocjach, w których dzieci brały udział w poprzednim roku szkolnym. Celem zajęć było:

- rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych ludzi,
- wyrażanie ruchem swoich emocji
,
-
poznanie różnych sposobów wyrażania emocji (ruch, mimika, słowa).

Galeria zdjęć

.

Scenariusz zajęcia


TEMAT: " KOLORY EMOCJI " - Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji.


Opracowanie:
mgr Magdalena Wabnic-Staruch
mgr Małgorzata Walaszczyk-Golec


Cele:
-
rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych ludzi,
- wyrażanie ruchem swoich emocji
,
- różnych sposobów wyrażania emocji (ruch, mimika, słowa)
.


Materiały:
- monitor interaktywny, prezentacja multimedialna w programie Genial.ly; fragmenty filmu "W głowie się nie mieści", papier, kredki
.

Formy:
- indywidualna
,
- grupowa.



PRZEBIEG ZAJĘCIA:


1. "Powitanie" - zabawa integracyjna

"Wysyłam do Was powitalny promyk uśmiechu,
Który powróci do mnie w pośpiechu"


Prowadzące i dzieci siedzą w kręgu na dywanie. Nauczycielka dotyka ramienia dziecka, patrzy mu w oczy, uśmiecha się. Kolejno wszyscy przekazują uśmiech bez słów.

2.  Burza mózgów - "Jakie znamy emocje?"

Pytania pomocnicze:

- Czy każdy przeżywa emocje?
- Czy wszyscy reagujemy tak samo?

- Po czym rozpoznajemy emocje u siebie i u innych?


3. Prezentacja fragmentu filmu "W głowie się nie mieści" nt. radości

Burza mózgów nt emocji przedstawionej w filmiku. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania:

- jaka to emocja,
- skąd wiemy, że to ta emocja,  
- czy łatwo było j
ą rozpoznać.



4.  "Oznaki radości" - burza mózgów

Pytanie pomocnicze:

"A co wy czujecie, gdy jesteście radośni?"


5.  "Prezentacja fragmentu filmu "W głowie się nie mieści" nt. smutku

Burza mózgów nt emocji przedstawionej w filmiku. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania:

- jaka to emocja,
- skąd wiemy, że to ta emocja,  
- czy łatwo było j
ą rozpoznać.


6. "Oznaki smutku" - burza mózgów

Pytanie pomocnicze:

"Po czym można poznać, że czujemy smutek?"


7. Prezentacja fragmentu filmu "W głowie się nie mieści" nt. strachu

Burza mózgów nt emocji przedstawionej w filmiku. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania:

- jaka to emocja,
- skąd wiemy, że to ta emocja,  
- czy łatwo było j
ą rozpoznać.

8. "Oznaki strachu" - burza mózgów

Pytanie pomocnicze:

"Które oznaki strachu dokuczają Tobie?"


9. Prezentacja fragmentu filmu "W głowie się nie mieści" nt. złości

Burza mózgów nt emocji przedstawionej w filmiku. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania:

- jaka to emocja,

- skąd wiemy, że to ta emocja,  
- czy łatwo było j
ą rozpoznać.


10. "Oznaki złości" - burza mózgów

Pytanie pomocnicze:

"Jakie oznaki złości zauważasz u siebie?"


11. "Zabawa w czarodzieja" - zabawa ruchowa

Cała grupa pokazuje, że jest smutna. Jeden wybrany Czarodziej ma za zadanie odczarować grupę - wychodzi na środek i za pomocą gestu, ruchu, miny próbuje rozśmieszyć grupę.

12. "Lustro" - zabawa ruchowa

Dzieci dobierają się w pary. Pary siedzą naprzeciwko siebie. Jedno dziecko pokazuje wybraną emocję, a drugie je naśladuje.

13. "Znam emocje" - praca plastyczna

Dziecko maluje wybraną przez siebie emocję - w postaci twarzy, postaci, ludzika, stworka, itp. Wybiera kolory, które kojarzą mu sie z daną emocją.

.

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego